Hunt ja koer on lähedased sugulased, ometi kaalub nende vastasseis siin üles igasuguse hõimlustunde, mida nad võinuksid tajuda.
Värisedes ja ilastades sulgevad nad oma lõuad teineteise kõri ümber, valades verd ägedas võitluses. Ilma konfliktita ei ole alkeemiat.
Ouroboros, rõngasse tõmbunud madu, kujutab kogu alkeemiaprotsessi ning sisaldab eneses potentsiaalselt kõike.
Kuid et seda potentsiaali kasutada, tuleb madu esmalt üles äratada. Suikuv kahesus tuleb vabastada.
Alkeemia kasutab mitmeid kujundeid nagu näiteks tuli ja vesi, päike ja kuu, koer ja hunt, või mees ja naine, tähistamaks polaarsust, mis tuleb ära tunda ning seejärel võitlusesse õhutada.
Selle võitluse siht pole lõplik purustamine, vaid pigem enegia äratamine ning uue liidu loomine.
Hunt tuleb päikesetõusu poolt, ent sealt, kuhu see loojuba, tuleb koer, mõlemad raevust metsikud. Nüüd pureb kumbki teist, pureb raevukalt. Nende koonud on pärani meeletus lõrinas.
Need on kaksikkivid, heldelt sulle antud. Kõigis asjades ja igal ajal. Hoa neid hästi.
Alkeemias on mõningail neist vastandpaaridest eriline tähendus, näiteks rohelisel ja punasel lõvil.
Roheline lõvi kujutab rahulikku põlist looduse vaimu, valmis kindlalt pöörama elutüüri ja vähehaaval suunda muutma.
Punane lõvi sümboliseerib ohjeldamatut energiat, mis tahab tegutsemist otsekohe, alkeemia tuld, mis tekitab äkilise muutuse.
Transformatsiooniks on mõlemaid vaja: roheline lõvi kannatlik kordamine ja mõtisklus peab ühinema punase lõvi tulvava provokatiivse energiaga. Need saab vabastada alkeemia esimesest mateeriakehast.
Mina olen mürgist nõretav madu, kes on kõikjal.
Minu vesi ja tuli hävitavad ja loovad taas. Minu kehast saate välja kiskuda rohelise ja punase lõvi.
"Aurelio Occulta: Theatrum Chemicum Britannicum" (Elias Ashmile 1652 ).
Niisiis on nad seotud ka tule ja veega, kahe elemendiga, mille ühinemine on alkeemias nii suure tähendusega, kui raske see ülesanne ka ei näiks.
Samasugune protsess peab ka meis aset leidma.
Meil tuleb oma elus tuvastada konfliktsed elemendid.
Ainuüksi nende äratundmise fakt ise aitab vabastada energiat.
Tõtt öelda ei tarvitse me harilikult kaugelt otsida, leidmaks võitluse, mis on juba raevukalt puhkenud meie sisemise impeeriumi erinevais nurkades.
Konflikti tunnetamine võib olla valuline - alkeemia ei ole rahumeelne tegevus -ning mõnikord võib tunduda, et olete jõudude võimuses, mis teile ei allu.
Mitte keegi ei tee läbi tõelist muutust, avastamata neid tooreid elemente iseendas.
Võime alustada alkeemiatööd lootuses, et see võimaldab meil veidi kontrollida argiprobleeme. Mingis mõttes ongi nii, kuidas neist me ei vabane.
Ent alkeemia on osav: see sisaldab endas võitlust ning püüab saavutada konstruktiivse tulemuse minimaalse kahjuga.
Võitlus ei ole eesmärk - see on osa protsessist.
Leidke Uss
Järgime magava Ouroborose ärkamist, mis viib soovi äratamise, kire tärkamise ja hinge tiivustatud lennuni.
Neid etappe saab kirjeldada, kasutades nelja sümbolit, mida tuntakse kui Ussi, Meremadu, Lohet ja Inglit.
Need moodustavad omal moel raamistiku, mis viib alginstinktist kõrgema intellektini. Mingis mõttes on nad ühtlasi ärkvel oleva Ouraborose neli ilmingut, mis sisalduvad juba nii magavas maos kui ka meie endi elusfääris.
Just niisamuti nagu Ouroboros tuleb äratada ja talutada läbi muundumisjärkude, peame äratama ka oma teadmise Ussist, Meremaost, Lohest ja Inglist, ning õppima aktiivselt nende olemise tasanditega töötama.
Keskendume Ussile.
See on ärganud Ouroborose esimene ilming, pigem vähenõudlik ja mõnevõra loid, kuid õigupoolest väga jõuline ja meie elus ääretult oluline.
Uss kujutab põhilist elujõudu, mis hoiab meid toimimas. Selle esimene tegevusviis toimib iha või vastumeelsus kaudu. Need mõlemad on põhilised konflikti vallandajad, kui me ei saa või ei taha järgida selle ettekirjutusi. Uss reageerib nii välistele ärritajatele kui ka meie seisukorras sisemistele muutustele.
Tema ülesanne on meid "käigus hoida", kindlustada liikide paljunemine ning kaitsta meie individuaalsust. Uss annab meile märku kui oleme näljased, meil on külm või oleme seksuaalselt erutatud. See toimub me kõige primitiivsemate reaktsioonide kaudu, mis võib puhuti olla ebameeldiv.
Lapsed on Ussi tasandile lähemal kui täiskasvanud. See tähendab, kummaline küll ,et nad on kiretud. Sageli eksperimenteerivad nad külmalt viisi, mida meie peame jubedaks, näiteks tõmmates kärbestel tiibu küljest.
Ussil ei ole kuigivõrd arusaamist teiste kannatusest. Ka ei omista lapsed omaenda valule mingit lisatähendust, kuna nad kogevad seda sellisena, nagu see tegelikult ongi. Nad ei pikenda oma reaktsiooni. Nälg ajab imiku südamest nutma, tõmmates täiskasvanute tähelepanu oma väga tõelistele vajadustele, ent kui piim saabub, lakkab nutt peatselt. Ta ei ole veel õppinud ennast haletsema, tundma muret vigastuse pärast ega teisi süüdistama.
Lapsed on sündinud enesekeskse "Ussi" - reaktsiooniga, kuid kogemusega saavad nad teadlikuks teistest. Müksude ja võmmude, noomituste ja nähvamiste kaudu õpib laps, et Uss ei tohi teoks teha kõiki oma soove ning et nende kaudu ergutatakse isiklikku inimlikku südametunnistust. Varane konflikt äratab me varjatud võimed.
Uss ei kao kuhugi, kui tahes elukogenud või vanad me oleme, ning see on väga ilmne juhul, kui kogeme tugevat füüsilist valu. See võib muuta igaühe meist mõistusega inimolendist vingerdavaks Ussiks. Ometi on valu lõpuks siiski reaktsioon, mis on määratud organismi kaitsma, nii, et Uss täidab vaid oma ülesannet. Kui tunneme valu, oleme vähemalt elus. ...
Uss toimib ka meie paljunemistungi juures. Oma soovides on ta ablas; naine võib last igatseda lausa füüsiliselt.
Uss ilmutab end ka vastumeelsuse kaudu. Paaniline hirm ämblike ees jne.
Vastikus ja iha on ühe mündi kaks külge. Kuid nende poolused võivad vahetuda.
Ussi tundmine viib teid ühendusse elu tuumaga. Võime sellest õppida, millised on me tõelised, loomupärased vajadused, mis aitavad meil ellu jääda, milised on tingitud ihad, mis võivad, aga ei tarvitse olla kasulikud.
Kui me õpime Ussi kuulama, teavitab ta meid täpselt meie tõelistest kehalistest vajadustest, mitte sellest, mida arvame vajavat. Õpime ära, et teatud puhkudel saame Ussi soove eirata ning teatud puhkudel võime seda teha omal riisikol.
Ühendusse astumine Ussiga liidab meid otseselt energiavooga, mis hoiab meid toimimas.
Kui me Ussi urust välja meelitame, muutub ta võimeks, millega tarvidusel nõu pidada.
Harjutus 1
Ussi avastamine
Pöörake teraselt tähelepanu ärkamishetkeile ning pange tähele, kas "Uss" tegutseb.
Milliseid aistinguid ta teis tekitab. MIda ta tahab?
Harjutus 2
Järgmine kord, kui tunnete kui tahes nõrka füüsilist valu, olge valmis seda uurima. Vabastage see solvatud tunnete, kartuste ja pettumuste pealiskihist.
Milline on valu tegelikkuses?
Harjutus 3
Võtke mõni lihtne asi, mida peate vastumeelseks, näiteks putukas või toit, ning uurige järele, mis sünnib siis, kui te sihilikult sellega kokku puutute.
Kas suudate seda uurida selge pilguga, laskmata vastumeelsusel domineerida?
Ärge suruge alla ühtegi vastuolu, mis tekib selle kokkupuute vältel, vaid laske sel end välja mängida.
Seejärel küsige endalt, kas selles on midagi, mida te tegelikult peate külgetõmbavaks.
Kas te suudate selles vastumeelsuses leida iha seemneid või koguni pöörata seda positiivseks külgetõmbeks?
Konflikti juured
Inimestevahelisel suhtlemisel tekkiv vastasseis võib ajuti olla valulisem kui füüsiline haav. See võib olla valla päästa jõulisi emotsioone ning tihti läheb asi selleni, et võitlustander on meie eneste sees.
Selle kohta, millal hoida võitlust enda sees ning millal võidelda seda välismaailmas, ei ole reegleid.
Põhiline juhtnöör on, et võitlus tuleb pidada minimaalse võimaliku jõukuluga ning kasutada selle energiat võimalikult produktiivselt.
Konfliktid ei tarvitse alati olla halvad asjad, nad genereerivad energiat, mida on võimalik kanaliseerida.
Mõned inimesed õhutavad sihilikult konflikti, et tekitada energiat, mida nad vajavad millekski muuks.
Veel üks muusikaga seotud lugu. On Üks professionaalne laulja, kes polnud kuulus mitte ainult oma meeldiva hääle, vaid ka oma riiaka loomuse poolest ja see lõi alati välja kontserdipäeval. Ta leidis alati midagi - valesti koostatud arve, kallima olematu kokandusoskuse, bussi hilinemise - ja alustas pealetungi.
Sellisel viisil virgutas ta oma energiat, et panna see oma esinemisse. See polnud ehk ideaalne toimimisviis ning ta kallimate ringlus oli suur; kuid see pani ta tõesti hästi laulma.
Konflikt on möödapääsmatu.
Juba elus olemine ise tekitab konflikti.
Meil kõigil tuleb üksnes eksisteerimiseks hõivata teatud määral ruumi, mis tähendab, et keegi teine seda hõivata ei saa.
Kui kaks inimest tahavad rongis endale viimast vaba kohta, on juba olemas huvide kokkupõrge, kui tahes viisakalt seda ka ei käsitletaks.
Kinnitame oma olemasolu iga hingetõmbega - isegi õhu sissehigamine avardab kergelt ruumi, mille enda alla võtame!
Täpselt samuti nagu me füüsiliselt tasandil püüame tõrjuda viiruseid ja nakkusi, et terve olla, püüame psühholoogilisel tasandil vältida rünnakuid oma uskumustele ja tunnetele, mis moodustavad osa me identiteedist. Ühiskondlik etikett hoolitseb selle eest.
Ütleme inimestele, et nende kohutav toit maitseb imehästi ning õudne tapeet on lausa vapustav, selle asemel, et solvata neid oma ausa arvamusega.
Tihti väldime vestlusi poliitikast või religioonist, osaliselt ka seetõttu, et meie oma vaated ei satuks rünnaku alla.
Kui alustate päeva lehelugemisega, on tõenäoline, et valite sellise, mis toetab teie enda maailmavaadet - kui te just ei ole nagu ülalkirjutatud laulja ega taha endas õhutada varahommikust raevu.
Ühiskond soovib, et me neist vastasseisudest mööda hiiliksime ning looksime mehhanismi saavutamaks üksmeelt, nii et rattad pöörleksid sujuvalt.
Ent alkeemias tuleb meil konfliktidele vastu astuda. Meil tuleb kasutada julgust, kuid samal ajal talitseda oma reaktsioone.
Üks moodus konfliktiga toime tulla on kaasata see oma tavadesse ja harjumustesse.
Teine võimalus, vahel esimesega kombineeritult, on võtta seda mänguliselt. Kui vaadata tähelepanelikult teatud tüüpi tantse, eriti rahvatantsu traditsioonilisi vorme, näete erinevaid toiminguid, mis meenutavad võitlust, isegi nii lihtsates liigutustes nagu partneriga plaksu löömine või vastasolevale tantsijate reale lähenemine, nagu oleksid nad vaenlased.
Sõjakunsti õpitakse tihti palju leebemate võitlusvormide kaudud nagu "mõõgamäng" või "Tai Chi tants", kus Tai Chi on Hiina võitluskunstide graatsilisi versioone.
Mänguline element sobib väga hästi alkeemia arusaamaga Hermesest, mänglevast sulist, kelle kaval riukkalikkus aitab leida lahenduse seal, kus kaks vastast on hõivatud võitlusest.
See peegeldub ka viisis, kuidas konflikt on sagelik ritualiseeritud.
Olemata tavatähenduses mänguline, võib see sisaldada teatavat näitlemist. Alati on sõdades kehtinud aukoodeks, nagu näiteks kohustus kohelda vange hästi või austada vaherahulippe.
See võib ära hoida täieliku hävingu, millest keegi pole huvitatud.
Loomad võitlevad harva surmani kui nende eesmärk pole vastast ära süüa.
Kasutades hoiatussignaale, suudavad nad sageli võitluse üldse öra hoida.
Jälgige kahte kassi, kes veedavad tunde, võisteldes territooriumi pärast, ent kordagi teineteist puudutamata - tänu agressiivse hoiaku, hääleliste ähvarduste ja hiiliva alistumise mitmekülgsetele rituaalidele.
Paljude võitluste puhul on küsimus vaidluste lahendamises vastasrinde hävitamata.
See kajastub jagatud ühise elu tunnet.
Budistlik lugu räägib mehest, kes kavatses oma kaasreisija rongis mõrvata. Ta mõtles läbi iga liigutuse ning järgnes oma tulevasele ohrvrile koridori, valmis mehe rongiuksest välja tõukama. Ta avas ukse ning oli just valmis teda lükkama, kui rong äkki edasi jõnksatas. Midagi mõtlemata krahmas ta ohvrist kinni, takistamaks teda pudenemast. Tema instinkt päästa inimrassikaaslane oli võitu saanud ta mõrvakavatsusest.
Konflikt ei seisne ainuüksi hävitamises. Tegelikuilt võib suunatud konflikt olla loov ja produktiivne.
See võib vabastada energia ning muuta vastumeelsuse külgetõmbeks.
See võib stimuleerida erutust, seksuaalsust, naeru ja kõrgemat kogemust. Piir võitluse ja seksuaalse kürkestatuse vahel on tõepoolest ähmane.
Nii loomade kui inimeste armumängu rituaaliga kaasneb tihti teatud hulk nääklemist ning kordub üsna agressiivsete lähenemiste ja tõukamiste mudel, mis kestab kuni lõpliku tõrjumise või heakskiiduni.
Harjutus 4
Konflikti käsitlemine
Ühel päeval pöörake erilist tähelepanu igat liiki konfliktidele, mis te elus esile kerkivad, olgu need isiklikud, avalikud, tööalased, füüsilised, psühholoogilised või praktilised.
Konflikt võib olla väike, nagu näiteks endale õigusega kuuluva koha nõudmine bussijärjekorras, või oluline vaidlus ülemusega.
Kui mõni konflikt esile kerkib, püüdke mõista, millised on selle vastaspooled. Kui konflikt leiab aset kahe inimese vahel ,kas teie olete koer või hunt?
Koer võib olla taltsam ja kaitsepositsioonil, kuna aga hunt võib olla metsik ja agressiivne. Veenduge, et olete selles asjas endaga aus.
Olge valvel kõikevõimalike sisekonfliktide suhtes, pöörates erilist tähelepanu igasugustele rahutustundele, mis võiks viidata varitsevale konfliktile, kui see pole täielikult ilmnenud. Püüdke see välja meelitada, julgustades "hunti" ja " koera" end avaldama.
Kui ilmneb mitmesuguste tegurite võrk, püüdke see taandada üksnes kaheks vastasjõuks.
Võtame selle harjutuse käsile 5 peatükis, ent praegu keskenduge vaid konfliktide selgele määratlemisele. Vahetevahel põhjustab just konflikti vaatlemine selle kadumise. Igal juhul näitab selgus tihti kätte küsimuse lahenduse.
Harjutus 5
Konflikti rituaalne väljamängimine
Püüdke matkida: sõjakunsti õpinguid, debatti, tantsutundi, kus sooritatakse etteantud liigutusi.
Elaga läbi edusammud ja tagasilöögid, leidke, millise vormi on saanud võimalik agressioon ja kuidas see on muundatud.
Millist tüüpi energiat sellest tekib ? Kas te saate sellest energiat või kaotate?
Harjutus 6
Tantsige end muredest vabaks - fantaasiakonflikt
Valige üks parajasti olemasolevaist konfliktidest, mille olete määratlenud ning püüdke see tantsuks muuta.
Kes on vastastantsijad? Mis neil seljas on? Kuidas nad välja näevad? Milliseid samme oskate nende tantsuks välja mõtelda? Kui olete selle visualiseerinud, tantsige niimoodi?
Tantsige ära iga osapool eraldi. Kui töötate grupis, jagunege paaridesse ning paluge oma partneril esita üht vastastest.
Teine võimalus on muuta konflikt fantaasiaks nagu joonisfilmi võitlus. Lubage oma fantaasial vabalt lennata, olge lihtsalt kujutlustes või pange see paberile pildi või jutukesena.
Harjutus 7
Maagiliste kivide valmistamine
See harjutus annab võimaluse tegeleda väikese lihtsa nõidusega. Mis tahes teisi harjutusi selles peatüksi te ka välja ei jätaks, sellest siin ärge üle hüpake.
"Kaksikkivid", millele viidati koera ja hundi kujundi juures, võivad ühtlasi tähendada konflikti kahte poolust. Need võivad olla väga kasulikud konflikti selgitamiseks ning vajaduse korral vajalike sammude astumiseks.
Valmistage kaks kuubikut - suurus ei ole tähtis, kui nad on vaid sama suuruse ja kujuga.
Nad peaksid olema piisavalt väikesed mahtumaks kergesti teie peopessa ning piisvalt kerged taskus kandmiseks.
Võite kasutada puitu, liimi või midagi muud, mis on tööötluseks küllalt tugev.
Värvige nad kahte kontrastset värvi: soovitan musta ja valget või punast ja rohelist.
Otsutage, milline kivi on "jah" ( positiivne, jaatav, aktiivne) ja milline "ei" ( keelduv, tagasitõmbuv, passiivne).
Nüüd võite neid kasutada keskendumiseks ja oma otsuste täideviimiseks. Alustage probleemi või konflikti väljavalimisega. Alustuseks on ehk parim valida selline, mis pole liialt oluline.
Mõelge probleem läbi ja seda tehes pöörake kive peos ringi.
Keskenduge probleemile kui kahele täielikule vastandile, nagu on soovitatud harjutuses 4, ning seejärel kaaluge, mida te ses suhtes tahate ette võtta.
Kui tahate tegutseda, valige "Jah" kivi. Kui kavatsete konfliktist tagasi tõmbuda, valige "EI" kivi.
Hoidke valitud kivi mõni minut peos, et kinnitada oma otsust. Aitamaks endal seda ellu viia ja meenutamaks eesmärki, võite sobivat kivi endaga kaasas kanda, kuni teie valitud otsus on saanud tegelikkuseks.
Samuti võite kasutada jah/ei tähenduste erinevaid aspekte.
Näiteks võib "jah" tähendada : "Ma ühinen teise inimese otsusega ning kasutan kivi, et aidata endal seda konstruktiivselt kinnitada".
Ning "ei" võib tähendada: "Olen selle üle järele mõelnud ning suun endiselt, et mul on õigus nuriseda, ning võtan kivi kaasa, et tugevdada oma otsust ning teha seda selgelt."
Jõudke vaid oma mõttes selgele otsusele, kuidas tõlgendate jah-i ja ei-d.
Kui olete lõpetanud ühe kivi kasutamise, viige ta alati paarilise juurde tagasi ja sõrmitsege paar minutit neid mõlemaid korraga, taastamaks tasakaalu.
Palun ärge kasutage kive ennustamiseks, teisisõnu ärge valige neist ühte pimesi nagu mündi õhkuviskamisel, et otsustada tulemust. Eesmärk on keskendada teie enda jõuvarusid, saavutamaks intuitsioon, ning anda otsuste tegemiseks jõudu.
Värisedes ja ilastades sulgevad nad oma lõuad teineteise kõri ümber, valades verd ägedas võitluses. Ilma konfliktita ei ole alkeemiat.
Ouroboros, rõngasse tõmbunud madu, kujutab kogu alkeemiaprotsessi ning sisaldab eneses potentsiaalselt kõike.
Kuid et seda potentsiaali kasutada, tuleb madu esmalt üles äratada. Suikuv kahesus tuleb vabastada.
Alkeemia kasutab mitmeid kujundeid nagu näiteks tuli ja vesi, päike ja kuu, koer ja hunt, või mees ja naine, tähistamaks polaarsust, mis tuleb ära tunda ning seejärel võitlusesse õhutada.
Selle võitluse siht pole lõplik purustamine, vaid pigem enegia äratamine ning uue liidu loomine.
Hunt tuleb päikesetõusu poolt, ent sealt, kuhu see loojuba, tuleb koer, mõlemad raevust metsikud. Nüüd pureb kumbki teist, pureb raevukalt. Nende koonud on pärani meeletus lõrinas.
Need on kaksikkivid, heldelt sulle antud. Kõigis asjades ja igal ajal. Hoa neid hästi.
Alkeemias on mõningail neist vastandpaaridest eriline tähendus, näiteks rohelisel ja punasel lõvil.
Roheline lõvi kujutab rahulikku põlist looduse vaimu, valmis kindlalt pöörama elutüüri ja vähehaaval suunda muutma.
Punane lõvi sümboliseerib ohjeldamatut energiat, mis tahab tegutsemist otsekohe, alkeemia tuld, mis tekitab äkilise muutuse.
Transformatsiooniks on mõlemaid vaja: roheline lõvi kannatlik kordamine ja mõtisklus peab ühinema punase lõvi tulvava provokatiivse energiaga. Need saab vabastada alkeemia esimesest mateeriakehast.
Mina olen mürgist nõretav madu, kes on kõikjal.
Minu vesi ja tuli hävitavad ja loovad taas. Minu kehast saate välja kiskuda rohelise ja punase lõvi.
"Aurelio Occulta: Theatrum Chemicum Britannicum" (Elias Ashmile 1652 ).
Niisiis on nad seotud ka tule ja veega, kahe elemendiga, mille ühinemine on alkeemias nii suure tähendusega, kui raske see ülesanne ka ei näiks.
Samasugune protsess peab ka meis aset leidma.
Meil tuleb oma elus tuvastada konfliktsed elemendid.
Ainuüksi nende äratundmise fakt ise aitab vabastada energiat.
Tõtt öelda ei tarvitse me harilikult kaugelt otsida, leidmaks võitluse, mis on juba raevukalt puhkenud meie sisemise impeeriumi erinevais nurkades.
Konflikti tunnetamine võib olla valuline - alkeemia ei ole rahumeelne tegevus -ning mõnikord võib tunduda, et olete jõudude võimuses, mis teile ei allu.
Mitte keegi ei tee läbi tõelist muutust, avastamata neid tooreid elemente iseendas.
Võime alustada alkeemiatööd lootuses, et see võimaldab meil veidi kontrollida argiprobleeme. Mingis mõttes ongi nii, kuidas neist me ei vabane.
Ent alkeemia on osav: see sisaldab endas võitlust ning püüab saavutada konstruktiivse tulemuse minimaalse kahjuga.
Võitlus ei ole eesmärk - see on osa protsessist.
Leidke Uss
Järgime magava Ouroborose ärkamist, mis viib soovi äratamise, kire tärkamise ja hinge tiivustatud lennuni.
Neid etappe saab kirjeldada, kasutades nelja sümbolit, mida tuntakse kui Ussi, Meremadu, Lohet ja Inglit.
Need moodustavad omal moel raamistiku, mis viib alginstinktist kõrgema intellektini. Mingis mõttes on nad ühtlasi ärkvel oleva Ouraborose neli ilmingut, mis sisalduvad juba nii magavas maos kui ka meie endi elusfääris.
Just niisamuti nagu Ouroboros tuleb äratada ja talutada läbi muundumisjärkude, peame äratama ka oma teadmise Ussist, Meremaost, Lohest ja Inglist, ning õppima aktiivselt nende olemise tasanditega töötama.
Keskendume Ussile.
See on ärganud Ouroborose esimene ilming, pigem vähenõudlik ja mõnevõra loid, kuid õigupoolest väga jõuline ja meie elus ääretult oluline.
Uss kujutab põhilist elujõudu, mis hoiab meid toimimas. Selle esimene tegevusviis toimib iha või vastumeelsus kaudu. Need mõlemad on põhilised konflikti vallandajad, kui me ei saa või ei taha järgida selle ettekirjutusi. Uss reageerib nii välistele ärritajatele kui ka meie seisukorras sisemistele muutustele.
Tema ülesanne on meid "käigus hoida", kindlustada liikide paljunemine ning kaitsta meie individuaalsust. Uss annab meile märku kui oleme näljased, meil on külm või oleme seksuaalselt erutatud. See toimub me kõige primitiivsemate reaktsioonide kaudu, mis võib puhuti olla ebameeldiv.
Lapsed on Ussi tasandile lähemal kui täiskasvanud. See tähendab, kummaline küll ,et nad on kiretud. Sageli eksperimenteerivad nad külmalt viisi, mida meie peame jubedaks, näiteks tõmmates kärbestel tiibu küljest.
Ussil ei ole kuigivõrd arusaamist teiste kannatusest. Ka ei omista lapsed omaenda valule mingit lisatähendust, kuna nad kogevad seda sellisena, nagu see tegelikult ongi. Nad ei pikenda oma reaktsiooni. Nälg ajab imiku südamest nutma, tõmmates täiskasvanute tähelepanu oma väga tõelistele vajadustele, ent kui piim saabub, lakkab nutt peatselt. Ta ei ole veel õppinud ennast haletsema, tundma muret vigastuse pärast ega teisi süüdistama.
Lapsed on sündinud enesekeskse "Ussi" - reaktsiooniga, kuid kogemusega saavad nad teadlikuks teistest. Müksude ja võmmude, noomituste ja nähvamiste kaudu õpib laps, et Uss ei tohi teoks teha kõiki oma soove ning et nende kaudu ergutatakse isiklikku inimlikku südametunnistust. Varane konflikt äratab me varjatud võimed.
Uss ei kao kuhugi, kui tahes elukogenud või vanad me oleme, ning see on väga ilmne juhul, kui kogeme tugevat füüsilist valu. See võib muuta igaühe meist mõistusega inimolendist vingerdavaks Ussiks. Ometi on valu lõpuks siiski reaktsioon, mis on määratud organismi kaitsma, nii, et Uss täidab vaid oma ülesannet. Kui tunneme valu, oleme vähemalt elus. ...
Uss toimib ka meie paljunemistungi juures. Oma soovides on ta ablas; naine võib last igatseda lausa füüsiliselt.
Uss ilmutab end ka vastumeelsuse kaudu. Paaniline hirm ämblike ees jne.
Vastikus ja iha on ühe mündi kaks külge. Kuid nende poolused võivad vahetuda.
Ussi tundmine viib teid ühendusse elu tuumaga. Võime sellest õppida, millised on me tõelised, loomupärased vajadused, mis aitavad meil ellu jääda, milised on tingitud ihad, mis võivad, aga ei tarvitse olla kasulikud.
Kui me õpime Ussi kuulama, teavitab ta meid täpselt meie tõelistest kehalistest vajadustest, mitte sellest, mida arvame vajavat. Õpime ära, et teatud puhkudel saame Ussi soove eirata ning teatud puhkudel võime seda teha omal riisikol.
Ühendusse astumine Ussiga liidab meid otseselt energiavooga, mis hoiab meid toimimas.
Kui me Ussi urust välja meelitame, muutub ta võimeks, millega tarvidusel nõu pidada.
Harjutus 1
Ussi avastamine
Pöörake teraselt tähelepanu ärkamishetkeile ning pange tähele, kas "Uss" tegutseb.
Milliseid aistinguid ta teis tekitab. MIda ta tahab?
Harjutus 2
Järgmine kord, kui tunnete kui tahes nõrka füüsilist valu, olge valmis seda uurima. Vabastage see solvatud tunnete, kartuste ja pettumuste pealiskihist.
Milline on valu tegelikkuses?
Harjutus 3
Võtke mõni lihtne asi, mida peate vastumeelseks, näiteks putukas või toit, ning uurige järele, mis sünnib siis, kui te sihilikult sellega kokku puutute.
Kas suudate seda uurida selge pilguga, laskmata vastumeelsusel domineerida?
Ärge suruge alla ühtegi vastuolu, mis tekib selle kokkupuute vältel, vaid laske sel end välja mängida.
Seejärel küsige endalt, kas selles on midagi, mida te tegelikult peate külgetõmbavaks.
Kas te suudate selles vastumeelsuses leida iha seemneid või koguni pöörata seda positiivseks külgetõmbeks?
Konflikti juured
Inimestevahelisel suhtlemisel tekkiv vastasseis võib ajuti olla valulisem kui füüsiline haav. See võib olla valla päästa jõulisi emotsioone ning tihti läheb asi selleni, et võitlustander on meie eneste sees.
Selle kohta, millal hoida võitlust enda sees ning millal võidelda seda välismaailmas, ei ole reegleid.
Põhiline juhtnöör on, et võitlus tuleb pidada minimaalse võimaliku jõukuluga ning kasutada selle energiat võimalikult produktiivselt.
Konfliktid ei tarvitse alati olla halvad asjad, nad genereerivad energiat, mida on võimalik kanaliseerida.
Mõned inimesed õhutavad sihilikult konflikti, et tekitada energiat, mida nad vajavad millekski muuks.
Veel üks muusikaga seotud lugu. On Üks professionaalne laulja, kes polnud kuulus mitte ainult oma meeldiva hääle, vaid ka oma riiaka loomuse poolest ja see lõi alati välja kontserdipäeval. Ta leidis alati midagi - valesti koostatud arve, kallima olematu kokandusoskuse, bussi hilinemise - ja alustas pealetungi.
Sellisel viisil virgutas ta oma energiat, et panna see oma esinemisse. See polnud ehk ideaalne toimimisviis ning ta kallimate ringlus oli suur; kuid see pani ta tõesti hästi laulma.
Konflikt on möödapääsmatu.
Juba elus olemine ise tekitab konflikti.
Meil kõigil tuleb üksnes eksisteerimiseks hõivata teatud määral ruumi, mis tähendab, et keegi teine seda hõivata ei saa.
Kui kaks inimest tahavad rongis endale viimast vaba kohta, on juba olemas huvide kokkupõrge, kui tahes viisakalt seda ka ei käsitletaks.
Kinnitame oma olemasolu iga hingetõmbega - isegi õhu sissehigamine avardab kergelt ruumi, mille enda alla võtame!
Täpselt samuti nagu me füüsiliselt tasandil püüame tõrjuda viiruseid ja nakkusi, et terve olla, püüame psühholoogilisel tasandil vältida rünnakuid oma uskumustele ja tunnetele, mis moodustavad osa me identiteedist. Ühiskondlik etikett hoolitseb selle eest.
Ütleme inimestele, et nende kohutav toit maitseb imehästi ning õudne tapeet on lausa vapustav, selle asemel, et solvata neid oma ausa arvamusega.
Tihti väldime vestlusi poliitikast või religioonist, osaliselt ka seetõttu, et meie oma vaated ei satuks rünnaku alla.
Kui alustate päeva lehelugemisega, on tõenäoline, et valite sellise, mis toetab teie enda maailmavaadet - kui te just ei ole nagu ülalkirjutatud laulja ega taha endas õhutada varahommikust raevu.
Ühiskond soovib, et me neist vastasseisudest mööda hiiliksime ning looksime mehhanismi saavutamaks üksmeelt, nii et rattad pöörleksid sujuvalt.
Ent alkeemias tuleb meil konfliktidele vastu astuda. Meil tuleb kasutada julgust, kuid samal ajal talitseda oma reaktsioone.
Üks moodus konfliktiga toime tulla on kaasata see oma tavadesse ja harjumustesse.
Teine võimalus, vahel esimesega kombineeritult, on võtta seda mänguliselt. Kui vaadata tähelepanelikult teatud tüüpi tantse, eriti rahvatantsu traditsioonilisi vorme, näete erinevaid toiminguid, mis meenutavad võitlust, isegi nii lihtsates liigutustes nagu partneriga plaksu löömine või vastasolevale tantsijate reale lähenemine, nagu oleksid nad vaenlased.
Sõjakunsti õpitakse tihti palju leebemate võitlusvormide kaudud nagu "mõõgamäng" või "Tai Chi tants", kus Tai Chi on Hiina võitluskunstide graatsilisi versioone.
Mänguline element sobib väga hästi alkeemia arusaamaga Hermesest, mänglevast sulist, kelle kaval riukkalikkus aitab leida lahenduse seal, kus kaks vastast on hõivatud võitlusest.
See peegeldub ka viisis, kuidas konflikt on sagelik ritualiseeritud.
Olemata tavatähenduses mänguline, võib see sisaldada teatavat näitlemist. Alati on sõdades kehtinud aukoodeks, nagu näiteks kohustus kohelda vange hästi või austada vaherahulippe.
See võib ära hoida täieliku hävingu, millest keegi pole huvitatud.
Loomad võitlevad harva surmani kui nende eesmärk pole vastast ära süüa.
Kasutades hoiatussignaale, suudavad nad sageli võitluse üldse öra hoida.
Jälgige kahte kassi, kes veedavad tunde, võisteldes territooriumi pärast, ent kordagi teineteist puudutamata - tänu agressiivse hoiaku, hääleliste ähvarduste ja hiiliva alistumise mitmekülgsetele rituaalidele.
Paljude võitluste puhul on küsimus vaidluste lahendamises vastasrinde hävitamata.
See kajastub jagatud ühise elu tunnet.
Budistlik lugu räägib mehest, kes kavatses oma kaasreisija rongis mõrvata. Ta mõtles läbi iga liigutuse ning järgnes oma tulevasele ohrvrile koridori, valmis mehe rongiuksest välja tõukama. Ta avas ukse ning oli just valmis teda lükkama, kui rong äkki edasi jõnksatas. Midagi mõtlemata krahmas ta ohvrist kinni, takistamaks teda pudenemast. Tema instinkt päästa inimrassikaaslane oli võitu saanud ta mõrvakavatsusest.
Konflikt ei seisne ainuüksi hävitamises. Tegelikuilt võib suunatud konflikt olla loov ja produktiivne.
See võib vabastada energia ning muuta vastumeelsuse külgetõmbeks.
See võib stimuleerida erutust, seksuaalsust, naeru ja kõrgemat kogemust. Piir võitluse ja seksuaalse kürkestatuse vahel on tõepoolest ähmane.
Nii loomade kui inimeste armumängu rituaaliga kaasneb tihti teatud hulk nääklemist ning kordub üsna agressiivsete lähenemiste ja tõukamiste mudel, mis kestab kuni lõpliku tõrjumise või heakskiiduni.
Harjutus 4
Konflikti käsitlemine
Ühel päeval pöörake erilist tähelepanu igat liiki konfliktidele, mis te elus esile kerkivad, olgu need isiklikud, avalikud, tööalased, füüsilised, psühholoogilised või praktilised.
Konflikt võib olla väike, nagu näiteks endale õigusega kuuluva koha nõudmine bussijärjekorras, või oluline vaidlus ülemusega.
Kui mõni konflikt esile kerkib, püüdke mõista, millised on selle vastaspooled. Kui konflikt leiab aset kahe inimese vahel ,kas teie olete koer või hunt?
Koer võib olla taltsam ja kaitsepositsioonil, kuna aga hunt võib olla metsik ja agressiivne. Veenduge, et olete selles asjas endaga aus.
Olge valvel kõikevõimalike sisekonfliktide suhtes, pöörates erilist tähelepanu igasugustele rahutustundele, mis võiks viidata varitsevale konfliktile, kui see pole täielikult ilmnenud. Püüdke see välja meelitada, julgustades "hunti" ja " koera" end avaldama.
Kui ilmneb mitmesuguste tegurite võrk, püüdke see taandada üksnes kaheks vastasjõuks.
Võtame selle harjutuse käsile 5 peatükis, ent praegu keskenduge vaid konfliktide selgele määratlemisele. Vahetevahel põhjustab just konflikti vaatlemine selle kadumise. Igal juhul näitab selgus tihti kätte küsimuse lahenduse.
Harjutus 5
Konflikti rituaalne väljamängimine
Püüdke matkida: sõjakunsti õpinguid, debatti, tantsutundi, kus sooritatakse etteantud liigutusi.
Elaga läbi edusammud ja tagasilöögid, leidke, millise vormi on saanud võimalik agressioon ja kuidas see on muundatud.
Millist tüüpi energiat sellest tekib ? Kas te saate sellest energiat või kaotate?
Harjutus 6
Tantsige end muredest vabaks - fantaasiakonflikt
Valige üks parajasti olemasolevaist konfliktidest, mille olete määratlenud ning püüdke see tantsuks muuta.
Kes on vastastantsijad? Mis neil seljas on? Kuidas nad välja näevad? Milliseid samme oskate nende tantsuks välja mõtelda? Kui olete selle visualiseerinud, tantsige niimoodi?
Tantsige ära iga osapool eraldi. Kui töötate grupis, jagunege paaridesse ning paluge oma partneril esita üht vastastest.
Teine võimalus on muuta konflikt fantaasiaks nagu joonisfilmi võitlus. Lubage oma fantaasial vabalt lennata, olge lihtsalt kujutlustes või pange see paberile pildi või jutukesena.
Harjutus 7
Maagiliste kivide valmistamine
See harjutus annab võimaluse tegeleda väikese lihtsa nõidusega. Mis tahes teisi harjutusi selles peatüksi te ka välja ei jätaks, sellest siin ärge üle hüpake.
"Kaksikkivid", millele viidati koera ja hundi kujundi juures, võivad ühtlasi tähendada konflikti kahte poolust. Need võivad olla väga kasulikud konflikti selgitamiseks ning vajaduse korral vajalike sammude astumiseks.
Valmistage kaks kuubikut - suurus ei ole tähtis, kui nad on vaid sama suuruse ja kujuga.
Nad peaksid olema piisavalt väikesed mahtumaks kergesti teie peopessa ning piisvalt kerged taskus kandmiseks.
Võite kasutada puitu, liimi või midagi muud, mis on tööötluseks küllalt tugev.
Värvige nad kahte kontrastset värvi: soovitan musta ja valget või punast ja rohelist.
Otsutage, milline kivi on "jah" ( positiivne, jaatav, aktiivne) ja milline "ei" ( keelduv, tagasitõmbuv, passiivne).
Nüüd võite neid kasutada keskendumiseks ja oma otsuste täideviimiseks. Alustage probleemi või konflikti väljavalimisega. Alustuseks on ehk parim valida selline, mis pole liialt oluline.
Mõelge probleem läbi ja seda tehes pöörake kive peos ringi.
Keskenduge probleemile kui kahele täielikule vastandile, nagu on soovitatud harjutuses 4, ning seejärel kaaluge, mida te ses suhtes tahate ette võtta.
Kui tahate tegutseda, valige "Jah" kivi. Kui kavatsete konfliktist tagasi tõmbuda, valige "EI" kivi.
Hoidke valitud kivi mõni minut peos, et kinnitada oma otsust. Aitamaks endal seda ellu viia ja meenutamaks eesmärki, võite sobivat kivi endaga kaasas kanda, kuni teie valitud otsus on saanud tegelikkuseks.
Samuti võite kasutada jah/ei tähenduste erinevaid aspekte.
Näiteks võib "jah" tähendada : "Ma ühinen teise inimese otsusega ning kasutan kivi, et aidata endal seda konstruktiivselt kinnitada".
Ning "ei" võib tähendada: "Olen selle üle järele mõelnud ning suun endiselt, et mul on õigus nuriseda, ning võtan kivi kaasa, et tugevdada oma otsust ning teha seda selgelt."
Jõudke vaid oma mõttes selgele otsusele, kuidas tõlgendate jah-i ja ei-d.
Kui olete lõpetanud ühe kivi kasutamise, viige ta alati paarilise juurde tagasi ja sõrmitsege paar minutit neid mõlemaid korraga, taastamaks tasakaalu.
Palun ärge kasutage kive ennustamiseks, teisisõnu ärge valige neist ühte pimesi nagu mündi õhkuviskamisel, et otsustada tulemust. Eesmärk on keskendada teie enda jõuvarusid, saavutamaks intuitsioon, ning anda otsuste tegemiseks jõudu.
No comments:
Post a Comment